Anasayfa BLOG Telefon Şarj Olmuyor – Çözüm

Telefon Şarj Olmuyor – Çözüm

110

Akıllı telefon kullanıcılarının sıklıkla karşılaştıkları sorunlardan biri telefonun şarj olmamasıdır. Telefonun şarj olmamasının nedeni, telefondan kaynaklanabileceği gibi şarj aletinden de kaynaklanabilir. Şarj olmama sorunu için yapabileceğiniz çözümleri en basitten başlayarak sıraladık. Her yöntemi denedikten sonra telefonu şarja takıp şarj alıp almadığını kontrol ediniz.

 

  1. Öncelikle telefonun orjinal şarj aleti varsa onu kullanın.
  2. Kullanmış olduğunuz şarj aletini başka bir telefonda deneyin ve o cihazı şarj edip etmediğini gözlemleyin.
  3. Telefonu bilgisayardan USB kablo ile şarj ediyorsanız diğer USB girişlerini deneyin.
  4. Telefonu şarj aleti ile şarj ediyorsanız duvardaki başka bir prize bağlamayı deneyin.
  5. Eğer imkanınız varsa şarj aletinin kablosunu ve adaptörünü değiştirin. Veya çalıştığını düşündüğünüz başka bir şarj aleti ile telefonu şarj etmeye çalışın.
  6. Eğer yukarıda saydığımız yöntemler çözüm üretmediyse sorun şarj aletinde değil telefonda demektir. Öncelikle telefonu kapatıp tekrar açın. Telefonu kapatıp açmak birçok soruna çözüm olmaktadır.
  7. Şarj kablosunun telefona takıldığı giriş kirlenmiş olabilir. Bu da telefonun şarj olmamasına neden olabilmektedir. Bir makas yardımı ile kulak temizleme çubuğunun plastik kısmını ucu sivri olacak şekilde kesin. Ve sivri uçla USB bağlantı noktasını temizleyin. Eğer imkanınız varsa elektronik devre temizleme spreyini uzaktan şarj girişine sıkın. Bu yöntem çoğu kullanıcının şarj olmama sorununu çözmektedir.

usb-sarj-girisi-temizleme

  • Yukarıdaki tüm yöntemler donanımsal çözümlerdi. Telefonun şarj olmamasının nedeni yazılımsal da olabilmektedir. Son çare olarak telefonu fabrika ayarlarına sıfırlamak yani format atmak kalıyor. Android telefonlarda format atmak için Ayarlar > Yedekle ve sıfırla > Fabrika ayarlarına sıfırla yolunu izleyin. Ancak unutmayın bu işlem telefondaki tüm verileri silecektir. Format atmadan önce telefon yedeğini almayı unutmayın.

Eğer tüm bu yöntemleri yapmanıza rağmen telefonunuz halen şarj olmuyorsa yetkili bir servise telefonunuzu götürebilirsiniz.

110 YORUMLAR

  1. selam benim telefonum alcatel pop 4. telefonumu şarja takiyorum ! şu işarə gəliyo və şarj olmuyo yazılıyo. basqa aşarj cihazları ile yokladim yeine olmuyo. şarj takan yerini yenisiyle evezledik yinede olmuyo. ne olursun neden böyle oluyo. nedenini biliyosunuzsa yazardiz.

  2. selam benim telefonum alcatel pop 4. telefonumu şarja takiyorum ! şu işarə gəliyo və şarj olmuyo yazılıyo. basqa aşarj cihazları ile yokladim yeine olmuyo. şarj takan yerini yenisiyle evezledik yinede olmuyo. ne olursun neden böyle oluyo. nedenini biliyosunuzsa yazardiz.

  3. Benim telefonum A 8 Samsung .orijinal şarj makinesi şarj etmiyor telefonumu aynı şarj makinemi başka telefona takıyorum şarj ediyor…. Başka bir şarj makinesi ile de telefonum şarj ediyor sorum şudur ? Telefonumun orijinal şarj makinesi başka telefonu şarj ediyorken benim telefonumu neden şarj etmiyor sorun nedir? TEŞEKKÜRLER.

  4. Benim telefonum iphone 7plus
    Şarja koyduğumda doluyor 1 saniye sonra 1 saniye ara ile dolmuyor sonra dolup dolmuyor
    Ne yapmam gerek

  5. Benim hanımın teli vodafone ultra 6. Tel kapalıyken şarja takıyorum. Şarj oluyor. 3dk sonra otomatik açılıyor. Powered by android yazısında takılı kalıp şarj olmayı bırakıyor. 3dk sonra şarj bitip kapanınca tekrar şarj olmaya başlıyor. Ve bu sonsuz kısır döngü devam ediyor. Hard reset denedim. Olmadı. Tek hareketi bu telin. Ne yapabiliriz? Fikiri olan var mı?

    • Belirtmiş olduğunuz sorunu yaşayan birçok kişi var. Büyük ihtimalle telefonunuzun batarya ömrü dolmuş olabilir. Servise götürmenizi öneririz.

  6. Bu konuyla ilgili youtubede bir video izledim arama kısmına yıldız kare 0228 kare yaz quıck starta basıldıında şarjı kendiliğinden ayarladığını söylüyor kısayol doğru lakin sadece şarj sorunu olan arkadaşlar yapsın diyor

  7. Slm iyi gunler iki gundur htc desire 828 cep.telefonum sarj aliyo gosteriyo fakat 25geldginde telefon kendini siflahip arj almiyo ne yapmam gerekir yrdimci olurmusunuz

  8. Merhaba iyi geceler benim telim galaxy e5 bataryasiz.
    Telimi şarja takıyorum 35 40 ı geçmiyor ve cikardigimdada 15 dkda bitiyor sorun nedir sizce yardımcı olursanız çok sevinirim teşekkürler

    • Özkan Bey, telefon bataryalarının belirli bir ömrü vardır. Genel olarak 2 yıldan sonra performansları düşmeye başlar ve değiştirilmesi gerekir. Sizin cihazınızın da batarya ömrü tamamlanmış olabilir.

  9. Ya benim telefon samsung şarja taktığımda ara sıra telefonunuz şarj edilemiyor yazısı geliyor sizce format atsam düzelirmi belki virüstür

  10. Hocam benim telefonda ilginç bir sorun var. Şarja taktığımızda bilirsiniz bazı android telefonlarda ( telefon kapalı iken ) şarj aletini algılar. Böyle pil resmi içerisinde yükleniyor ibaresi gibi bir şey gözükür sonra telefonu şarj etmeye başlayan ikinci kısım olan %X şeklinde bir resim görünür. Benim telefonu şarja taktığımda ilk kısım gözüküyor ve orda takılıyor. Kabloyu çeksem bile öyle kalıyor. Telefon Galaxy Trend ve rom yüklemeye çalışmıştım . Bir süre sonra recovery modda açılmadı sadece download mod açılıyordu. Bir süre sonra o da açılmamaya başladı. Sebeb ise yukarda bahsettiğim şarj almaması. O kısımda takılıyor.

    Edit : 2-3 senedir bir çok telefona rom , cwm gibi programları sorunsuz yüklemişliğim var. O konuda bilgisiz değilim yani bozacak kadar 😀 ama yinede bilmediğim şeyler çok olduğu için arada bozuluyor böyle 😀

  11. mrb hocam benim telefonum samsung j5 sarja takıyorum almıyo biraz oynatınca zorlayınca sarj alıyo tekrar duruyo ne yapmalıyım tskler

  12. Merhabalar. Hocam İlginç bir sıkıntım var. Tel açıkken şarja taktığımda şarj olmuyor ama kapalıyken şarja koyunca şarj oluyor. Telefonu açınca şarja devam ediyor ama çıkartıp taktığımda olmuyor. Sorunun bir çözümü var mıdır ?

  13. telefonum devamlı sarj alıp alıp bırakıyor ne yapmalıyım lütfen dediklerinizi hep denedim ama olmuyor ne yapmalıyım yardım edin

    • Şarj aletinin veya telefonun giriş yeri bozulmuş olabilir. bir servise gösterin veya öncelikle başka şarj aletleri ile test edin ve sorunu kendiniz tespit etmeye çalışın.

  14. Benim telefonumun şarji yok şarja takıyorum olmuyor , dün aldım şarj makinasını telefonum lenova başka telefonları şarj ediyor acil yardım

  15. Aksiyon Kullanıcı Tarih
    Kargo giriş yapıldı (Maltepe) DEMI177 13.02.2018 09:42
    Kayıt alındı (327226974) TELESERVICE 13.02.2018 14:45
    Üst seviyeye transfer edilmiştir (327226974) TELESERVICE 16.02.2018 15:17
    Kapatıldı (327226974) TELESERVICE 22.02.2018 10:13
    Kargo çıkışı yapıldı (908480036484) TELESERVICE 22.02.2018 10:49
    Kargo Yüklendi (MALTEPE) YURTICIKARGO 22.02.2018 11:20

    • burdaki kapatıldı ne demek oluyor bide kargo bugün elimde olurmu
      Hata Bilgileri
      Cihaz kilitlendi – bazen
      Sarj olmuyor-bazen

  16. kolay gelsin. Benim İpone 6 telefonum. Çakma şarj aleti ile şarj ediyodum telefonumu. sonra bozuldu. Temassızlık oluyordu. sonra yeni orjinal şarj aldım. şimdi ondada aynı şey oldu. acaba telefon mu bozuldu. ama USB ile dolduruyor.

    • Garantiniz devam ediyorsa servise gönderin. Ancak çakma şarj kullandığınızı söylemeyin yoksa garanti kapsamından çıkar.

  17. Telefonum ı phone ama dün aniden bozuldu şarj almıyor şarj deliği kirlenmiş olabilir çünkü ilk çıkardığımda şarj aletinde kir vardı ne yapmalıyım

  18. selâm benim cihazım a3 2016 şarjı almiyor bir cok yontem denedim ama aynı kapatıp acmadan şarjı almiyor sizin yorumlarıza baktım bi tafsiyeniz varsa banna yardım cı olurmusunuz

  19. Benim telefonum Huawei nova sorunu ise telefonun şarjı%72 olunca telefon şarj etmeyi bırakıyor.
    Yardım içi teşekkür ederim

  20. Bataryayı uzun bir süreden beri kullanmıyordum şimdi telefonuma takıyorum ama telefon açılmıyor ve batarya şarj olmuyor şarj göstergesi gelip gidiyor.

  21. Nolur yardım et admin tabletime eski bir şarj taktım şarj olmadı artık da olmuyor 2 kere kapatıp açtım olmuyor orjinal şarjı taktım olmuyor

  22. Ben defalarca uğraştık dolmuyo ve telefonum iPhone dün anneminkinidr doldurmamış ve telefonum kapandı kapanacak acil yardım lütfen 🙏

  23. Merhabalar ben yeni not 3 bataryası aldım takdım lakin hiç çalışmıyor . Yeni bataryanın sarı ciplerin olduğu yerde parlak bir jelatin var onu sökmeliyimmi şimdiden teşekkürler

  24. Telefonun a7 2016 telefon çok çabuk sarji bitiyordu bataryasını değiştirdim ise yaramadı acaba sarj entegresi bozuk olabilirmi

  25. Merhaba admin telefonum lenova p1m40 telefonum dün geceden beri şarj olmuyo şarj oluyo gibi gözüküyo olmuyo ve kapattım açtım ama olmuyo napabilirim

  26. Admin telofonum samsung j5 prime. Telefonumun sarj yerininde şarj aletiminde bozuk olmadığından eminim. Telefonum açıkken şarj dolmuyor kapalıyken doluyor sadece. Telefonum açıkkende şarj aletini algılıyor ekran ışığı yanıyor ana ne şarj doluyor nede doluyor gösteriyor.

    • Aynı hata bendede ar bazen şarj edilemitor diye hata verip % 5 iken % 100 oluyor şarj alıp almadığını bilmiyorum ancak pilini çıkarıp taktığında yüzde kaç olduğunu anlaya biliyorum

  27. Merhaba admin telefonum lenova p1m40 telefonum dün geceden beri şarj olmuyo şarj oluyo gibi gözüküyo olmuyo ve kapattım açtım ama olmuyo napabilirim

  28. TELEFONUM REEDER P11 YENİ (6ay oldu)ALDİM DUN HİC BİSEYİ YOKTU bbugun sabah basladi sonra yavasda olsa doldu simdi dolmuyo temizlemyide yaptim sarj yerinibnapmam lazim acil

  29. Merhaba telefonum Asus Zenfone 6. Dün akşam şarjı 20 iken birden bire kapandı. Fark etmemişimdir diyerek şarja taktım sabah %19 dolmuştu sadece. 3 saattir şarjda uçak modu açık yine de %13’e düştü. Telefonu kapatınca şarj direkt olarak 0’a düşüyor kapatamıyorum. Şarj yerini temizledim, bataryayı kontrol ettim birkaç şarj aletinde daha denedim ama olmadı, çözümü nedir?

  30. merhaba benim telefonum Asus Zenfon2 32gb hafiza 3gb rem çifthatli olanl bataryasi sabit vidalarini sokunce cikan model..telefonum normal calisiyor ama cihazi sarz edemiyorum sarza takinca kapaniyor bataryanin baglanti yerini mandalini acip geri takinca duzeliyor..sarz soketini degistirdim farkli sarz aletleri ile denedim sonuc alamadim bataryada sisme veya sarz suresi az gitme gibi sorunda yok simdiden tsk

  31. Ya benim telefon HTC desire 816h ben telefonunu hızlı şarja taktım yanlışlıkla telefon açılmadı mesela 1 saat mi taktim bir saat normal şarj ile takınca telefon hızlı jarjın jarjını sıfırlayıp açılıyor ağbim taktı sabahtan akşama kadar hızlı jarja bu sefer hiç açamadım telefonu bir kere açtım çok uğraştım tekrar jarjı bitince kapandı napcam bilmiyorum jarj yerini de temizledim şimdi diceksiniz ki saçma bişey yok saçma değil dilimi bataryaya vurunca elektiriği hissediyorum sonunda buzdolabına atım soğuyup hızlı sarjın elektiriği sıfırlasın diye yeni getirip telefona taktım yanıma jarja taktım yazdığım bu yazıdan 2 cümle önce baktım açıldı çok mutluyum sağolun 😀

  32. Telefon general Mobile discovery Android one telefon %29 geçmiyor batarya bozuktur diye sifir batarya aldım daha halen öyle ne yapmam gerekir?

  33. Admin cevaplarsan sevinirim
    Sarz aletinde sıkınti yok
    Sokete sıkıntı yok
    Batarya da saglam
    Batarya sarz aleti ile doluyo 100 e kadar
    Ama normal sarz aleti doluyo gibi gosteriyo dolmuyo

  34. SELAM BENİM TELEFON MARKAM GALAXY J5 6 ÇOK BÜYÜK Bİ ARIZASI VAR ÇÜNKÜ 3 GÜNDÜR KAPALI TAMAMEN HİÇ AÇILMADI BÜTÜN ORJINAL ŞARJ CIHAZLARINI FALAN DENEDM MALSEF OLMADI BAZEN SARJ ALIYOR BAZEN ALMIYOR BAZEN SARJ 50 OLUYOR BAZEN HİÇ BU SON GÜNLERDE KAPANDI BİRDAAHA AÇILMADI 3 GUNDUR KAPALI LÜTFEN YARDIM EDERMISIN ADMİN

  35. xiaomi redmi note 4 kullanıyorum tel. şarj olmuyor kapalıyken şarj oluyor simgesi çıkıyor fakat yine şarj olmuyor yazılımdan oldugunu düşündüm lineage yazılımını attım yine olmadı sorun neyden olabilir. ne yapabilirim.

    • Ayni sorun bendede basladi. Fabrikada baska bir abinin a3 orjinal sarz aletini kullanfim doldurdu ama benim kendi orjinal sarz aletim beya baska kullandigim sarz aletleri sarz etmiyor ediyor gibi oluyor seviniyorum %2.3 doluyor sonra gene kabul etmiyor. Telefoncuya goturucem baktiricam muhtemelen telefonun bataryasinin omru bitti 3 senedir kullaniyorum.

  36. benim telefonum tuşlu telefonu şarja takıyorum bir kaç dakika sonra şarj olmuyor yazıyor.Lütfen yardımcı olur musunuz

  37. Admin cevap verirsen sevinirim;
    Telefonum yalaşık %52 şarj oluyor öyle kalıyor :
    Arada düzeliyor ama zar zor ayrıca;
    Telefonumu şarja taktım 30 dakikadır şarj 31.

    • Telefonunuzun bataryasında sorun olabilir. Batarya kalibrasyonu yapabilirsiniz. Çare olmazsa bir format atın. O da işe yaramazsa servise götürebilirsiniz.
      Telefonunuz samsung ise arama ekranına *#0228# yazarak kalibrasyon ekranına geçiş yapabilirsiniz.

  38. Selam. Benim androidimin uzerine su dokulmustu. daha sonra kuruttum. yeniden sars ettim. sars aleti vetelefonun sars kismi isindi. sonunda yandi. simdi cihaz sars etmiyor. bunun cozumu var midir? tesekkur ederim simdiden.

  39. Meb tlf grand prime tlf sarja tanıyorum bi alıyor bi almıyor titriyor farklı şarj aletide denedim bi de sürekli dönüyor ilk taktigimda sarja bi süre aliyor sonra bi alıyor bi almıyor

    • Hatice hanım telefonunuza kalibre işlemi yapıp bir deneme yapabilirsiniz. Ancak sorun devam ederse bir servise gitmenizi öneririm. Bataryayı kalibre etme hakkında şu https://teloji.com/iphone-bataryasinin-aniden-bitme-sorunu-ve-cozumu/ yazımızı okuyabilirsiniz. iPhone kalibre işlemidir ancak diğer telefonlarda genel olarak aynıdır.

      Bunun dışında bazı samsung telefonlarda arama ekranına *#0228# tuşladığınız zaman batarya kalibrasyon ekranı çıkmaktadır. Burada yer alan Quick Start butonuna dokunup kalibre işlemi yapabilirsiniz.

    • Yukarıdaki adımları tek tek uygulayın eğer olmazsa telefona bir reset atın. (Ses Kısma ve Güç (Açma/Kapama) Düğmesine 7 saniye boyunca basın.) Bu da işe yaramazsa bir servise gitmenizi öneririz.

  40. Şarj edilemiyor
    Cihazınız şarj edilemiyor.Samsung uyumlu bir pil ve şarj cihazı kullandığınızdan ve cihazınızın şarj cihazına düzgün şekilde baglandiginizdan emin olun yazıyor ben ne yapabilirim ne olur bana cevap verin

    • Yukarıdaki anlatılanları denediniz mi ? Ayrıca telefonun Ses Kısma ve Güç (Açma/Kapama) Düğmesine 7 saniye boyunca basın ve telefona reset atın. Telefonunuz tekrar açılacaktır. Açıldıktan sonra tekrar şarj etmeyi deneyin. Reset işlemi her hangi bir şeyi silmez sadece telefonu yeniden başlatır.

  41. Telefonum ıslandı 2 güne yakın pirince koydum telefon şarj alıyo gibi gözüküyor almıyor orijinal şarj ve garantisi yok bitti süresi Huawei p7 kullanıyorum napabilirim??

    • Suden hanım telefonunuzu bir teknik servise götürmenizi önerebiliriz. Çünkü suyla temasta yapılması gerekenleri yapmışsınız.

  42. Telefonum s4 soket sarj cihazi batarya da sorunum yok hepsinin yenisini aldim. Hani telefonun sarzi bitipte kapandigi olur ya sarza takarsiniz taktiginizda bos pil gelir ekrana sonra alttan yesil isik gelir sarz baslar bende bos pil geliyor bir iki sn sarz oluyor bazen hic olmuyor sonra gidiyor ve daha sarz olmuyor . tesekkurler

  43. j7 2015 telefon kullanıyorum ancak orjinal sarj cihazı kullanmama rağmen yav şarj oluyor. daha hızlı sarj için lütfen orjinal sarj aletini kullanın hatası alıyorum. Soket 1 yıl önce garanti tarafından değişildi.

    • Telefonun Ses Kısma ve Güç (Açma/Kapama) Düğmesine 7 saniye boyunca basın. Bu işlem telefonun resetlenip tekrar açılmasını sağlayacaktır. Bu işlem bir nevi bilgisayardak reset işlemine benzer. Teleofnunuz açıldıktan sonra tekrar şarj etmeyi deneyin. Durumu olumlu veya olumsuz olarak buradan paylaşın lütfen.

    • Sadece adaptörde yani kullandığınız şarj aletinde şarj olmuyorsa. Sorun ya adaptörde ya da adaptörün kablosundan kaynaklanıyordur. Bunu başka bir şarj aleti yardımıyla test edebilirsiniz. Eğer sorun sadece kablodan kaynaklanıyorsa sadece bir usb kablosu alarak sorunu çözebilirsiniz.

      • SELAM BENİM TELEFON MARKAM GALAXY J5 6 ÇOK BÜYÜK Bİ ARIZASI VAR ÇÜNKÜ 3 GÜNDÜR KAPALI TAMAMEN HİÇ AÇILMADI BÜTÜN ORJINAL ŞARJ CIHAZLARINI FALAN DENEDM MALSEF OLMADI BAZEN SARJ ALIYOR BAZEN ALMIYOR BAZEN SARJ 50 OLUYOR BAZEN HİÇ BU SON GÜNLERDE KAPANDI BİRDAAHA AÇILMADI 3 GUNDUR KAPALI LÜTFEN YARDIM EDERMISIN ADMİN

  44. Telefonumu alalı 1 hafta olmadı samsung A3 2016 aldım aranda telefonum sarj olmamaya başladı şarja takıyorum oluyor gibi gözüküyor ama sarj olmuyor bunun nedeni nedir

  45. bir soru sorucam .
    benim yeni aldığım vertex impress fit telefonum suya düştü , 12 saat gibi pirinçte bıraktım sonra şarja taktım açıldı ve çalıştı . şarjı azdı ve bittikten sonra telefonum kapandı , ancak sonra telefonum şarj toplamadı ne yapa bilirim .

    • Günay hanım yapmanız gereken şeyi yapmışsınız. Biraz daha bekleyip tekrar deneme yapabilirsiniz. Eğer sonuç alamazsanız bir servise götürmenizi tavsiye edebiliriz.

      • teşekkür ederim . evet olayın üstüden bir hafta geçti ve ancak telefon tamircilerine götürdüm ve bana telefonumun devrelerinin yandığını söyledi . şimdi şarj yerini tamir ettirirsem düzelir mi?

CEVAPLA

Lütfen yorumunuzu giriniz.
Lütfen adınızı giriniz